Tuesday, November 20, 2007

~WISH~

I wish to be the deaf-muted
Paying no heed to rumors that I often attenuated
Seeing nothing that I always turn an blind eye to
Getting no troubles that I dare not get into
Sensing no pain that I never want to feel
Having wounds that seldom heal
For the world is so empty
Air so dirty
People so guilty
Friends so ratty
And myself so faulty.

3 comments:

固體蛇 said...

good poem.好詩好詩。

Ricky said...

詩意溢滿在文字之間, 值得細細品味..好詩好詩.

Sing Mak said...

從這首詩中, 我思考到人生的義意和奧妙,
雖然內容對一般人來有點兒深奧, 我只體會到一點點的皮毛, 這這已足以令我從新思考我人生的路向。這種覺悟對我來說是痛苦的, 但卻是必要的。

感謝你, 作了這首好詩, 期待你的新作。


感謝。